Sponsorat i markedsføring

I Forsyning Helsingør bruger vi lokale sponsorater, da vores fokus er på kunder i og omkring Helsingør Kommune. Med sponsorater ønsker Forsyning Helsingør først og fremmest at skabe større synlighed omkring elproduktet Kronborg El samt at vise vores tilstedeværelse i lokalsamfundene.

For både sponsorater og støtte gælder det, at størrelsen af disse skal matche og være proportionalt med markedsføringsbehovet i vores konkurrenceudsatte forsyningsområder og i forhold til Forsyning Helsingørs almindelige oplysningsbehov.

Alle sponsorater og markedsføringstiltag bliver godkendt af eller orienteret om i bestyrelserne i Forsyning Helsingør . Se referater. 

Sponsorater for Forsyning Helsingør Kronborg Elhandel A/S:
Vores elhandelselskab Forsyning Helsingør Kronborg Elhandel A/S støtter fodboldklubben FC Helsingør med et sponsorat på 75.000 kroner årligt, og Nordsjællands Håndbold med to sponsorater på hver 45.000 kr. Det, at være sponsor for elitehold, giver stor synlighed over for kunderne og mulighed for at markedsføre et attraktivt elprodukt, der kan tiltrække nye kunder. Samtidig giver det gode muligheder for at dyrke forretningsmæssige relationer og tale med leverandører. 

Markedsføring af Kronborg El
Kronborg El sponsorer derudover en række mindre lokale sports- og kulturarrangementer. Mindre sponsorater indgår i markedsføringen af Kronborg El og rummer både kontante sponsorater, samt støtte med f.eks. spillertrøjer, drikkedunke eller Forsyning Helsingørs vandvogn. Eksempler på disse er Kronborg Cup med et beløb på 25.000 kroner eller musikfestivalen SoulGarden med 10.000 kroner.