Årsrapport: 2011 var et godt år for Forsyning Helsingør

Presse

Årsrapport: 2011 var et godt år for Forsyning Helsingør A/S. Forsyningssikkerheden var i top, og selskabet kom ud af 2011 med et positiv resultat på 7,4 mio. kr. efter skat. Samtidig overtog selskabet Helsingør Kraftvarmeværk, hvilket betyder, at det bliver lettere for Forsyning Helsingør at planlægge varmeproduktionen og deres miljøprofil.

Årsrapport: 2011 var et godt år for Forsyning Helsingør A/S. Forsyningssikkerheden var i top, og selskabet kom ud af 2011 med et positiv resultat på 7,4 mio. kr. efter skat. Samtidig overtog selskabet Helsingør Kraftvarmeværk, hvilket betyder, at det bliver lettere for Forsyning Helsingør at planlægge varmeproduktionen og deres miljøprofil.

Den økonomiske bundlinje er en selvfølge for Forsyning Helsingør. Det sikrer, at vi drives effektiv – både til gavn for vores kunder og Forsyning Helsingør. Omsætningen i 2011 blev på 478 mio. kr. mod en omsætning på 433 mio. kr. i 2010. Egenkapitalen er på niveau med 2010 er i 2011 på 2,44 mia. kr. Resultatet for 2011 blev et overskud på 7,4 mio. kr. efter skat. Koncernens samlede værdi udgør knap 3 mia. kr. og er dermed vokset med godt 150 mio. kr. i forhold til 2010.

Væksten i omsætningen skyldes primært øget aktivitetsniveau, stigende råvarepriser samt overtagelsen af Helsingør Kraftvarmeværk.

- Samlet set er ledelsen tilfredse med regnskabet. Vi har nået de økonomiske mål, vi satte i budgettet for 2011. Samlet set står Forsyning Helsingør stærkere ved udgangen af 2011, end vi gjorde ved udgangen af 2010, fortæller Forsyning Helsingørs adm. direktør Jacob Brønnum.

- Vi har haft fokus på at udvikle Forsyning Helsingør, så vi står bedre rustet til fremtiden – vi har blandt andet udarbejdet en ny vision, mission og værdier, som skal rykke os fra at være et godt og veldrevet multiforsyningsselskab til at være Danmarks førende i 2016. 2011 var også året, hvor vi overtog Helsingør Kraftvarmeværk fra svenske Vattenfall sammen med Nordforbrænding I/S. Det betyder, at vi nu kan tilrettelægge varmeproduktionen og den miljømæssige profil, som vi ønsker det, siger Jacob Brønnum.

- Det skal være let at være kunde i Forsyning Helsingør. Derfor har vi i 2011 omlagt aflæsningsperioderne for alle forsyningsområder, så de har samme aflæsningsperiode og følger kalenderåret. Det skulle gøre det lettere for vores kunder at følge deres forbrug og forstå deres regninger. Udsendelsen af regningerne er ligeledes harmoniseret, og i 2012 følger alle også samme betalingstermin, siger økonomi- og kundechef, Kim Asker Larsen.

Om Forsyning Helsingør
Forsyning Helsingør leverer el, varme samt vand og sørger for, at spildevand og affald kommer godt væk. Det er vores mål at levere ydelser med høj kvalitet og give vores kunder en rigtig god service. Forsyning Helsingør har fokus på miljø og innovation og arbejder målrettet på at skabe løsninger, der beskytter miljøet lokalt, nationalt og globalt.

Kontaktinformation
Forsyning Helsingør, administrerende direktør, Jacob Brønnum, jbr@fh.dk, 4840 5100
Forsyning Helsingør, økonomi- og kundechef, Kim Asker Larsen, kal@fh.dk, 4840 5110
Forsyning Helsingør, kommunikation- og presseansvarlig, Thomas Lungholt, tlu@fh.dk, 4840 5103