Sneglatte veje giver forsinkelser på afhentning af affald

Affald

Hjælp vores renovationsmedarbejdere med saltning og snerydning af adgangsveje.

affald

Vi oplever i øjeblikket spredte forsinkelser på afhentning af affald ved husstandene. Det skyldes primært ugens snefald og efterfølgende is- og sneglatte veje, der forhindrer vores renovationsbiler og medarbejdere i at komme frem. Udfordringerne gælder hele kommunen, og tømning af alle fraktioner er berørt. 

Mandagens afhentning af plastaffald og metalaffald blev helt aflyst som følge af nedbrud på en renovationsvogn. Tømning på denne rute vil istedet blive forsøgt gennemført fredag den 19. januar under forudsætning af, at forholdene på vejene tillader det. 

Hvis du er tilmeldt vores sms-service på affald, får du besked om disse afvigelser.

Vores renovationsmedarbejdere gør deres bedste for at komme frem til dig. Hvis vejens tilstand forhindrer afhentning af affald, vil afhentning af affaldet som udgangspunkt finde sted ved næstekomne tømningsdag – eller en af de nærmeste dage, hvis der er tale om hele veje og vejen er fremkommelig. Helsingør Kommune har ansvaret for fremkommeligheden på de kommunale veje. Hvis der er tale om en privat fællesvej er det beboernes/grundejerforeningens ansvar at sikre fremkommeligheden.

Mange steder er udfordringen dog også, at den private adgangsvej helt ind til beholderne ikke er ryddet for sne eller saltet. Det er grundejerens eget ansvar at sikre, at den private adgangsvej er fremkommelig. Vi opfordrer derfor alle kunder til at hjælpe vores renovationsmedarbejdere ved at rydde fortov og privat adgangsvej for sne og is.