Driftsberedskab med fokus på forsyningssikkerhed

Nyhed

Kundeservice lukker for personligt fremmøde, men kunderne vil fortsat kunne få leveret vand, el, varme og få taget hånd om spildevand og affald.

none


Forsyning Helsingør har på grund af udviklingen omkring coronavirus iværksat et særligt driftsberedskab de næste 14 dage, eller indtil andet er meldt ud, og situationen er normaliseret.

Hovedfokus vil det næste stykke tid være på at opretholde driften og forsyningssikkerheden, så kunder og omverden stadig kan få leveret vand, el og varme – og få taget hånd om spildevand og affald.

”Det særlige driftsberedskab skal beskytte vores driftsfolk, så risikoen for smitte minimeres og forsyningssikkerheden kan opretholdes. Vi leverer en vigtig del af infrastrukturen i vores lokalsamfund, og vi gør vores ypperste for at holde Familien Helsingør og vores virksomheder kørende i denne særlige situation”, fortæller adm. direktør Jacob Brønnum.

Driftsberedskabet betyder fx, at de forskellige driftsafdelinger er delt op i teams. der møder ind på forskellige tidspunkter og forskellige steder, så kontakt minimeres. Samtidig arbejder alle medarbejdere i administrationen hjemmefra, og alle eksterne møder aflyst.

Lukket for fysisk fremmøde i Kundeservice
Risikoen for smittefare betyder også, at der er lukket for fysiske henvendelser i Kundeservice de næste 14 dage eller indtil andet er meldt ud. Det vil stadig være muligt at kontakte Kundeservice på telefon og mail, og få afklaret sine spørgsmål. Kunder kan også i denne tid med fordel bruge vores selvbetjeningsløsninger, som ligger på fh.dk.

Vagttelefonen til brug for akut opståede uheld som fx ledningsbrud holder stadig åbent 24 timer i døgnet hele ugen