Forsyning Helsingør tager kritik til efterretning

Nyhed

Forbrugerombudsmanden og Energitilsynet modtog i februar 2013 en klage over Forsyning Helsingør fra Vindstøds A/S.

Forbrugerombudsmanden og Energitilsynet modtog i februar 2013 en klage over Forsyning Helsingør fra Vindstøds A/S. Klagen omhandlede et brev, som Forsyning Helsingør ved en fejl blandt andet kom til at sende til Vindstøds A/S’ kunder angående nye regler på el-markedet.

Fejlen fra Forsyning Helsingør skyldtes sammenlægning af vores kundesystemer fra tidligere fire forskellige systemer til ét nyt fælles system. 

Ved modtagelsen af klagen reagerede Forsyning Helsingør straks ved at indrykke annoncer i de lokale aviser, informere på vores hjemmeside samt udsende et brev til dem, som fejlagtigt havde modtaget Forsyning Helsingørs første brev. 

Forbrugerombudsmanden har indskærpet overfor Forsyning Helsingør, at virksomheden skal overholde markedsføringsloven, hvilket vi selvfølgelig agter at gøre. Hverken Forbrugerombudsmanden eller Energitilsynet har ønsket at foretage sig yderligere i sagen og som konsekvens heraf, betragter Forsyning Helsingør sagen som afsluttet med de tiltag, vi allerede har gjort. 

Forsyning Helsingør tager derfor Forbrugerombudsmandens indskærpelse til efterretning og skal endnu engang beklage forløbet.